УДК: 005.73:339.137.2
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-1-12
Дослідженню проблем розвитку організаційної культури компанії та пошуку шляхів трансформації її організаційної культури в умовах глобалізації присвячено значну кількість наукових праць зарубіжних і вітчизняних учених. Важливим фактором підвищення конкурентоспроможності сучасної компанії, з одного боку, і одним із стратегічних ресурсів її розвитку є саме її організаційна культура. У сучасній економічній науці дослідження сутності поняття організаційної культури, її складових, механізмів формування та розвитку організаційної культури компанії посідає провідне місце як у теоретичних, так і в практичних аспектах діяльності сучасних компаній. Метою цього дослідження є виявлення та аналіз особливостей і складових розвитку організаційної культури компанії. Організаційна культура має доволі великий вплив на працівників і діяльність усієї компанії. Вона дозволяє розвивати та підтримувати стабільний соціально-психологічний клімат у колективі та забезпечує міцність і розвиток організації, зокрема розвиток компетенцій персоналу. Розвиток організаційної культури є важливим процесом діяльності кожної компанії підприємства. Саме від цього фактора залежатиме ефективність роботи підприємства в майбутньому. Високий ступінь сумісності зі стратегією та організаційною культурою організації є важливим фактором конкурентоспроможності, успіху та розвитку організації загалом. Запропоновано послідовність розвитку організаційної культури компанії, яка включає чотири етапи. Перший етап – організація роботи з розвитку організаційної культури компанії. Другий етап – проєктування розвитку організаційної культури. Третій етап – організаційно-нормативне забезпечення розвитку організаційної культури компанії. Крім того, четвертий етап – реалізація заходів щодо розвитку організаційної культури компанії.
Ключові слова: організаційна культура, розвиток організаційної культури, етапи розвитку організаційної культури, основні конкурентні переваги компанії.
Література.
- Deloitte 2021 Global human capital trends. URL: https://www2.deloitte.com/ua/en/pages/about-deloitte/press-releases/gx-2021-global-human-capital-trends-report.html
- McKinsey&Company. URL: https://www.mckinsey.com/
- Heskett J. Win from Within. Build Organizational Culture for Competitive Advantage. Columbia: Columbia Business School Publishing, 2022. 264 p.
- Schein E.H. Organizational culture and leadership. Wiley & Sons Inc. New York, 2016. 437 p.
- Фокіна-Мезенцева К. В. Мотиваційні основи корпоративної культури в системі менеджменту якості підприємства: теорія, методологія, практика: монографія. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2018. 300 с.
- Отенко І. П., Чепелюк М. І. Корпоративна культура: міжнародний та трансформаційний аспекти: монографія. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 243 с.
- Волянська-Савчук Л. В. Трансформація корпоративної культури машинобудівних підприємств. Економіка: реалії часу. № 6(16). С. 50-56.
- Дергачова В. В., Федірко Г. А. Особливості формування корпоративної культури на підприємствах України. Економічний вісник НТУУ «КПІ». № 15. С. 1-8.
- Ареф’єва О. В., Ареф’єв С. О. Управління організаційною культурою та розвитком як основа стабільної діяльності підприємства. Економічний вісник. 2020. №3. С. 109-117.
- Кириченко В. Прогнозування поведінки персоналу в період змін на підприємстві. Соціальна психологія. 2004. № 2 (4). С. 122–133.
- Гевко В. Л. Алгоритм формування організаційної культури підприємств мережевих структур: позитивні екстерналії та ефективність забезпечення. Економіка: реалії часу. Науковий журнал. 2019. № 6 (46). С. 185–190.
- Харчишина О. В. Концепція організаційної культури підприємств: ретроспективний аналіз та песпективи практичного застосування. Вісник Державного агроекологічного університету. 2007. № 2. С. 202–208.
Статтю було отримано 09.03.2023