Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Реєстрація суб’єкта у сфері друкованих медіа : Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1390 від 16.11.2023. Ідентифікатор медіа: R30-02018
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Розвиток організаційної культури як важливий фактор забезпечення основної конкурентної переваги компанії

УДК: 005.73:339.137.2

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-1-12

Shуmanovska-Dianуch Ludmyla,
Doctor of Sciences (Economics), Professor, Chief of Management Department,
Poltava University of Economics and Trade,
https://orcid.org/0000-0001-6499-0953

Дослідженню проблем розвитку організаційної культури компанії та пошуку шляхів трансформації її організаційної культури в умовах глобалізації присвячено значну кількість наукових праць зарубіжних і вітчизняних учених. Важливим фактором підвищення конкурентоспроможності сучасної компанії, з одного боку, і одним із стратегічних ресурсів її розвитку є саме її організаційна культура. У сучасній економічній науці дослідження сутності поняття організаційної культури, її складових, механізмів формування та розвитку організаційної культури компанії посідає провідне місце як у теоретичних, так і в практичних аспектах діяльності сучасних компаній. Метою цього дослідження є виявлення та аналіз особливостей і складових розвитку організаційної культури компанії. Організаційна культура має доволі великий вплив на працівників і діяльність усієї компанії. Вона дозволяє розвивати та підтримувати стабільний соціально-психологічний клімат у колективі та забезпечує міцність і розвиток організації, зокрема розвиток компетенцій персоналу. Розвиток організаційної культури є важливим процесом діяльності кожної компанії підприємства. Саме від цього фактора залежатиме ефективність роботи підприємства в майбутньому. Високий ступінь сумісності зі стратегією та організаційною культурою організації є важливим фактором конкурентоспроможності, успіху та розвитку організації загалом. Запропоновано послідовність розвитку організаційної культури компанії, яка включає чотири етапи. Перший етап – організація роботи з розвитку організаційної культури компанії. Другий етап – проєктування розвитку організаційної культури. Третій етап – організаційно-нормативне забезпечення розвитку організаційної культури компанії. Крім того, четвертий етап – реалізація заходів щодо розвитку організаційної культури компанії.

Ключові слова: організаційна культура, розвиток організаційної культури, етапи розвитку організаційної культури, основні конкурентні переваги компанії.

Література.

  1. Deloitte 2021 Global human capital trends. URL: https://www2.deloitte.com/ua/en/pages/about-deloitte/press-releases/gx-2021-global-human-capital-trends-report.html
  2. McKinsey&Company. URL: https://www.mckinsey.com/
  3. Heskett J. Win from Within. Build Organizational Culture for Competitive Advantage. Columbia: Columbia Business School Publishing, 2022. 264 p.
  4. Schein E.H. Organizational culture and leadership. Wiley & Sons Inc. New York, 2016. 437 p.
  5. Фокіна-Мезенцева К. В. Мотиваційні основи корпоративної культури в системі менеджменту якості підприємства: теорія, методологія, практика: монографія. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2018. 300 с.
  6. Отенко І. П., Чепелюк М. І. Корпоративна культура: міжнародний та трансформаційний аспекти: монографія. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 243 с.
  7. Волянська-Савчук Л. В. Трансформація корпоративної культури машинобудівних підприємств. Економіка: реалії часу. № 6(16). С. 50-56.
  8. Дергачова В. В., Федірко Г. А. Особливості формування корпоративної культури на підприємствах України. Економічний вісник НТУУ «КПІ». № 15. С. 1-8.
  9. Ареф’єва О. В., Ареф’єв С. О. Управління організаційною культурою та розвитком як основа стабільної діяльності підприємства. Економічний вісник. 2020. №3. С. 109-117.
  10. Кириченко В. Прогнозування поведінки персоналу в період змін на підприємстві. Соціальна психологія. 2004. № 2 (4). С. 122–133.
  11. Гевко В. Л. Алгоритм формування організаційної культури підприємств мережевих структур: позитивні екстерналії та ефективність забезпечення. Економіка: реалії часу. Науковий журнал. 2019. № 6 (46). С. 185–190.
  12. Харчишина О. В. Концепція організаційної культури підприємств: ретроспективний аналіз та песпективи практичного застосування. Вісник Державного агроекологічного університету. 2007. № 2. С. 202–208.

Статтю було отримано 09.03.2023