УДК: 338.4:658.5
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-3-11
Стаття присвячена впливу цифрових технологій на стратегічне управління підприємства в умовах інформаційного економічного розвитку суспільства, які вимагають від менеджменту набуття сучасних компетенцій з метою якісного напрацювання і реалізації ефективних стратегічних заходів. Зазначається, що цифрові інструменти та ресурси стають все більш важливими для ефективного та прозорого управління. Управління стратегічним розвитком є актуальним і доцільним, враховуючи складні макроекономічні умови та необхідність адаптації суб’єктів господарювання до воєнного стану. Визначено складові стратегії управління розвитком підприємства. Зазначено, що ефективна стратегія розвитку закладає перспективи економічного зростання та визначає його позиціонування на ринку. Систематизовано низку заходів, що можуть бути використані як переваги в умовах воєнного стану, досліджено методи стратегічного управління в умовах воєнного стану та можливі стратегії компанії. Узагальнено характеристику моделей стратегічного управління. Цифрові технології мають інноваційний потенціал для посилення стратегії перетворення, поліпшення ефективності менеджменту. Акцентовано увагу на таких аспектах, як електронне урядування, відкриті дані, штучний інтелект та аналітика даних, інформаційно-комунікаційні технології, електронна ідентифікація, IoT, блокчейн. В умовах зростаючого масиву суцільної цифровізації бізнес-процесів, збору, зберігання та обробки персональних даних партнерів, клієнтів, конкурентів та державних органів необхідні ефективні механізми, щоб забезпечити швидкість, якість та приватність і безпеку цих даних.
Ключові слова: цифрові технології, економіка, стратегічне управління, доступ до інформації, контроль, інструменти стратегічного управління, оптимізація процесів, ефективність, прозорість, захист даних.
Література.
- Замлинський В.А., Щуровська А.Ю., Замлинська О.В. Особливості та характеристики business intelligence (BI)-систем як інструменту підвищення ефективності діяльності компанії. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Том 8. № 1. с.53-61.
- Kubiniy N., Marhitich V., Kosovilka T. Potential of Strategic Development of Regional Economy. 2019. рр.237–242. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/26684/1/Kubiniy%20Nanalya.pdf.
- Shabatura T. Formation of an adaptive strategy of economic development of enterprises in the context of European integration. Management and Entrepreneurship: Trends of Development. 2019. №1(07). pp.109-119. DOI: https://doi.org/10.26661/2522-1566/2019-1/07-12.
- Лагодієнко В.В., Каламан О.Б., Пурцхванідзе О.В. Особливості методології наукового дослідження сфери управління. Бізнес-навігатор. 2020. № 5 (61). DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.61-12.
- Орлова В.М. Стратегія інноваційного розвитку підприємства. Економічний нобелівський вісник. 2015. № 1. С. 79-85. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/bmef_2015_1_13.
- Шевченко І. О. Стратегія розвитку цифрової економіки в умовах глобалізації. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2022. № 6(11). C. 35-42.
- Лупенко Ю.О., Малік М.Й., Шпикуляк О.Г. Стратегія розвитку підприємництва, кооперації та агропромислової інтеграції в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення аграрної економіки України. Київ. ННЦ «ІАЕ», 2022. 32 с.
- Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. No. 3. P. 5220-5225. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.C5868.098319.
Статтю було отримано 15.05.2023