УДК 338.48.003.13(477.74)
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2019-2-10
Анотація
Вступ. Дослідженню сутності і видів оцінки сучасного стану туристично-рекреаційного потенціалу сільських територій у регіональній діяльності присвячено чимало робіт як вітчизняних, так і зарубіжних вчених. Однак недостатньо висвітленим у наукових колах залишаються питання формування і розвитку туристично-рекреаційного потенціалу сільських територій та його структурних компонентів з врахуванням особливостей регіону. Розвитку екскурсійних послуг на сільських територіях регіону перешкоджає слабкий розвиток ринкової інфраструктури. В першу чергу – тимчасового (туристичного) житла і транспортного сполучення. Зважаючи на тематичну спрямованість дослідження, слід з’ясувати місце сільських територій у системі просторового розміщення готелів та інших місць для тимчасового проживання.
Метою статті є проведення оцінювання сучасного стану формування та розвитку туристично-рекреаційного потенціалу сільських територій Миколаївської області.
Результати. Обґрунтовано, що Миколаївська область має високий рівень туристично-рекреаційного потенціалу її сільських територій. Про це свідчить велика кількість історичних пам’яток, природних парків, штучних та природних водойм, садиб зеленого (сільського туризму) тощо, розміщених у сільській місцевості на території адміністративних районів області.
Висновки. В контексті розвитку туристичної галузі сільських територій Миколаївської області, найважливішою складовою транспортної інфраструктури є величина та стан доріг з твердим покриттям. Дефіцит розгалуженої мережі автомобільних доріг регіонального та місцевого значення – не єдина проблема транспортного забезпечення розвитку туристичної галузі регіонів. Не меншою, а можливо й більшою проблемою є стан дорожнього покриття.
Доведення до нормального стану та підтримання функціональних характеристик доріг з твердим покриттям справлятиме також позитивний вплив на відтворення та розвиток виробничого й демографічного потенціалів сільських територій Миколаївської області. Тому впорядкування транспортної інфраструктури області має стати одним із ключових завдань розвитку регіону, вирішення якого може бути здійсненне лише за умови об’єднання зусиль сільських (селищних), районних та обласної органів влади.
Ключові слова: потенціал, туристичні послуги, сегмент ринку, сільські території, середній вік, транспортне сполучення.
Література
- Скільки коштує 1 км доріг в Україні? ГРОМЕКС. UBR: http://gromex.com.ua/ua/skilki-koshtuye-1-km-dorig-v-ukrayini
- ЛагодієнкоВ. В., Боднар О. А. Вплив соціально-економічного розвитку села на рівень життя сільського населення регіону. Економіст. 2012. № 2. С. 50-51. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econ_2012_2_18
- Оцінка туристично-рекреаційного потенціалу регіону : монографія / за заг. ред. В.Г. Герасименко. Одеса : ОНЕУ, 2016. 262 с.
- Мітюк О.В. Оцінка привабливості туристичних об’єктів і територій Столичного регіону. Географія та туризм. 2012. Вип. 19. С. 60-65.
- ЖукІ. З. Управління маркетинговою діяльністю суб’єктів туристичного бізнесу в Україні : дис. канд. екон. наук : спец. 08.00.03; Львівський національний ун-т імені Івана Франка. Львів, 2015. 214 с.
- Оцінка туристично-рекреаційного потенціалу регіону : монографія / за заг. ред. В.Г. Герасименко. Одеса: ОНЕУ, 2016. 262 с.
- ЛагодієнкоВ. В., Довгаль О. В. Чинники економічного зростання регіонів в умовах диспропорційності. «Актуальні проблеми інноваційної економіки» науковий журнал. № 3. 2018. С. 15-21.
- Мальська М. П., Рутинський М. Й., Білоус С. В., Мандюк Н. Л. Економіка туризму: теорія та практика : підручник. К.: Центр учбової літератури, 2014. 650 с.
Статтю було отримано 10.03.2019