УДК: 338.763:658
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-4-3
Цифрова трансформація, яка базується на новітніх технологіях, є стратегічним курсом для підприємств, спрямованим на оптимізацію, розширення клієнтської бази та відкриття нових джерел прибутку. Стаття розглядає хмарні обчислення, штучний інтелект, Інтернет речей, блокчейн та аналітику даних як ключові аспекти цифрової трансформації, зосереджуючись на їхньому впливі на бізнес. Проведено дослідження існуючих можливостей залучення цифрових технологій до сфери агробізнесу з розумінням необхідності використання останніх не лише в управлінській сфері, а й виробничій, виходячи з особливостей галузі. Представлено результати цифрової активності окремих компаній, які використовують цифрові технології для підвищення ефективності та продуктивності. Визначено, що приклади з автоматизації завдань, використання систем GPS-навігації для тракторів та моніторингу полів через безпілотні літальні апарати, є лише кількома ілюстративними прикладами цифрової трансформації. Штучний інтелект використовується для аналізу даних про урожай, покращуючи розуміння діяльності та ідентифікацію можливостей для вдосконалення. Практичні приклади включають впровадження систем точного землеробства, що сприяє підвищенню продуктивності та ефективності використання ресурсів. Системи управління логістикою та складами дозволяють оптимізувати використання техніки та управляти запасами. Цифрова трансформація в агробізнесі не тільки підвищує конкурентоспроможність підприємств, але й надає нові можливості для функціонування на цифрових платформах. У статті досліджується важливість дослідження цифрових можливостей у виробничому секторі для підтримки цифровізації агробізнесу та підвищення його конкурентоспроможності. Підкреслено значущість цифрової трансформації у виробничому секторі, яка може визначити успіх української бізнес-індустрії в умовах стрімкого цифрового розвитку.
Ключові слова: цифрова трансформація, цифрова адаптація, цифрові технології, стратегічне управління, аналітика даних, інновації, конкурентоспроможний розвиток.
Література.
- Кулинич М.Б. Цифрова трансформація вітчизняних підприємств в сучасних умовах. Економіка, управління та адміністрування. 2019. № 3 (89). С. 8-15.
- Alos-Simo L.,Verdu-Jover A.J.,Gomez-Gras J.M. How transformational leadership facilitates e-business adoption. Industrial Management and Data Systems. 2017. Vol. 117 (2). P. 382-397.
- Autio E., Nambisan S., Thomas L.D., Wright M. Digital affordances, spatial affordances, and the genesis of entrepreneurial ecosystems. Strategic Entrepreneurship Journal. 2018. Vol. 12 (1). P. 72-95.
- Baiyere A., Salmela H.,Tapanainen T. Digital transformation and the new logics of business process management. European Journal of Information Systems. 2020. Vol. 29 (3). P. 238-259.
- Токмакова І.В., Панченко Н.Г., Кургузова М.Ю. Розроблення антикризової стратегії підприємства в умовах цифрової трансформації. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2022. № 76-77. С. 70-80.
- Сазонова С.В. Парадигма стратегічного управління телекомунікаційних підприємств в умовах цифрової економіки. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2023. № 1-2. С. 81-86.
- Квасній Л.Г., Квасній З.В., Грицко О.М. Управління ефективністю стратегії цифрового бізнесу. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Економічні науки. 2022. № 3 (66). С. 70-76.
- Романюк І., Азізов О., Заїка О. Аналіз і прогноз маркетингових стратегій та PR в умовах пандемії коронавірусу. Університетські наукові записки. 2020. № 3-4 (75-76). С. 101-108.
- Мандич О., Бабко Н., Лишенко М., Харчевнікова Л. Цифрова трансформація та новітні комунікації як платформа для стійкого розвитку бізнесу. Modeling the development of the economic systems. 2022. № 4. С. 15-19.
- Дергачова Г.М., Колешня Я.О. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимоги та технології. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2020. № 17. С. 81-86.
- Нікітін Ю.О., Кульчицький О.І. Цифрова парадигма як основа визначень: цифровий бізнес, цифрове підприємство, цифрова трансформація. Маркетинг і цифрові технології. 2019. № 3 (4). С. 77-87.
- Гринько П.Л. Цифрова трансформація бізнесу в умовах розвитку інноваційних процесів в Україні. Бізнес Інформ. 2020. № 3 (506). С. 53-58.
- Be season ready with new John Deere equipment. URL: https://www.deere.com/.
- AgroPortal. URL: https://agroportal.ua//
- Моніторинг стану поля за допомогою БПЛА і супутників. URL: https://kas32.com/ua/post/view/184.
Статтю було отримано 12.11.2023