УДК: 339
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-1-10
Вступ. За сучасних умов підприємства намагаються утримати позиції на ринку, посилено імплементуючи цифрову трансформацію, що вже деякий час є офіційним державним політичним курсом з метою розбудови цифрової економіки в Україні.
Метою дослідження є аналіз трендів діджиталізації на підприємствах з огляду на законодавчу базу та реалії сучасної економіки для розробки стратегій управління брендами за даних умов.
Результати. Проаналізовано законодавчу базу, що здійснює правове регулювання процесів цифрової трансформації в Україні. З’ясовано основні напрями державної політики щодо процесу діджиталізації в усіх сферах життєдіяльності суспільства, адже інноваційна модель економічного зростання є одним із головних завдань держави у найближчій перспективі. Виокремлені етапи впровадження цифрової трансформації на підприємстві. Зазначено, що у процесі діджиталізації підприємства мають враховувати індивідуальні особливості, задля чого має бути розроблена стратегія. Структурована, послідовна стратегія управління підприємством, розроблена з метою поступової інплементації діджиталізації, виведе підприємство на новий рівень і зробить його більш конкурентоспроможним, зміцнить репутацію їх брендів на сучасному ринку. Зазначено, що впровадження цифрових технологій є лише першим кроком у цифровій трансформації підприємства. Наступним етапом розвитку бізнесу є розробка цифрових бізнес-моделей. Підприємствам необхідно розробити конкурентоспроможну модель ведення бізнесу, враховуючи всі етапи цифрової трансформації у стратегії розвитку компанії в цілому й бренд-стратегії зокрема.
Висновки. Державна політика України спрямована на підтримку і мотивацію підприємств у переході на цифровий формат і закріплена як на законодавчому рівні, так і носить рекомендаційний характер. Сучасність вимагає від підприємств переходити у цифровий формат на всіх рівнях, в такому разі вони зможуть утримати позиції на ринку. Індустрія 4.0 вимагає від підприємств виходити на інший, якісно новий рівень бізнес-діяльності. З огляду на це підприємства мають розробити бізнес-модель поетапної імплементації цифрової трансформації на підприємстві на всіх рівнях, що дало б можливість безперервно й ефективно управляти підприємством без репутаційних втрат бренду.
Ключові слова: діджиталізація, цифрова трансформація, стратегічне управління, бренд-менеджмент, підприємство.
Література.
- Кулинич М.Б. Цифрова трансформація вітчизняних підприємств в сучасних умовах. Економіка, управління та адміністрування. 2019. №3(89). С. 8-15.
- Чмерук Г.Г., Краліч В.Р., Бурлакова І.А. Деякі аспекти цифрової трансформації підприємства. Причорноморські економічні студії: Економіка та правління підприємствами. Випуск 34. С. 97-101.
- Устенко М.О., Руських А.О. Діджиталізація: основна конкурентоспроможності підприємства в реаліях цифрової економіки. Вісник економіки транспорту і промисловості № 68, 2019. С. 181-192.
- Жосан Г. Стан розвитку діджиталізації в Україні. Економічний аналіз. 2020. Том 30. № 1. Частина 2. С. 44-52.
- Швиданенко Г., Теплюк М. Діджиталізація — сучасний напрям розвитку інноваційного підприємництва. Інноваційне підприємництво: стан та перспективи розвитку: зб. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 29–30 берез. 2018 р. Електрон. текст. дані. Київ: КНЕУ, 2018. С. 170–172.
- Гринько П.Л. Цифрова трансформація бізнесу в умовах розвитку інноваційних процесів в Україні. БізнесІнформ. 2020. №3. С. 53-58.
- Дергачова Г.М., Колешня Я.О. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимог та технології. Економічний вісник НТУУ “КПІ”. С. 280-290.
- Шматько Н.М., Пантелєєв М.С., Кармінська-Бєлоброва М.В., Мирошник Т.О. Бренд-менеджмент в стратегічному управлінні підприємством. Вісник Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” (економічні науки). 2020. № 1. С. 110—115.
Статтю було отримано 03.01.2021