Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Свідоцтво про державну реєстрацію Міністерства юстиції України серія КВ № 25436-1537ПР від 13.01.2023 р.
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Сучасний бренд-менеджмент у системі стратегічного управління підприємством в умовах посилення процесів діджиталізації

УДК: 339

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-1-10

Просяник Оксана Петрівна,
доктор філологічних наук, доцент, професор кафедри управління соціальними комунікаціями ХНЕУ ім. С. Кузнеця,
ORCID ID: 0000-0001-6704-5391
Яресько Катерина Вікторівна,
кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри управління соціальними комунікаціями ХНЕУ ім. С. Кузнеця,
ORCID ID: 0000-0001-9949-6429

Вступ. За сучасних умов підприємства намагаються утримати позиції на ринку, посилено імплементуючи цифрову трансформацію, що вже деякий час є офіційним державним політичним курсом з метою розбудови цифрової економіки в Україні.

Метою дослідження є аналіз трендів діджиталізації на підприємствах з огляду на законодавчу базу та реалії сучасної економіки для розробки стратегій управління брендами за даних умов.

Результати. Проаналізовано законодавчу базу, що здійснює правове регулювання процесів цифрової трансформації в Україні. З’ясовано основні напрями державної політики щодо процесу діджиталізації в усіх сферах життєдіяльності суспільства, адже інноваційна модель економічного зростання є одним із головних завдань держави у найближчій перспективі. Виокремлені етапи впровадження цифрової трансформації на підприємстві. Зазначено, що у процесі діджиталізації підприємства мають враховувати індивідуальні особливості, задля чого має бути розроблена стратегія. Структурована, послідовна стратегія управління підприємством, розроблена з метою поступової інплементації діджиталізації, виведе підприємство на новий рівень і зробить його більш конкурентоспроможним, зміцнить репутацію їх брендів на сучасному ринку. Зазначено, що впровадження цифрових технологій є лише першим кроком у цифровій трансформації підприємства. Наступним етапом розвитку бізнесу є розробка цифрових бізнес-моделей. Підприємствам необхідно розробити конкурентоспроможну модель ведення бізнесу, враховуючи всі етапи цифрової трансформації у стратегії розвитку компанії в цілому й бренд-стратегії зокрема.

Висновки. Державна політика України спрямована на підтримку і мотивацію підприємств у переході на цифровий формат і закріплена як на законодавчому рівні, так і носить рекомендаційний характер. Сучасність вимагає від підприємств переходити у цифровий формат на всіх рівнях, в такому разі вони зможуть утримати позиції на ринку. Індустрія 4.0 вимагає від підприємств виходити на інший, якісно новий рівень бізнес-діяльності. З огляду на це підприємства мають розробити бізнес-модель поетапної імплементації цифрової трансформації на підприємстві на всіх рівнях, що дало б можливість безперервно й ефективно управляти підприємством без репутаційних втрат бренду.

Ключові слова: діджиталізація, цифрова трансформація, стратегічне управління, бренд-менеджмент, підприємство.

Література.

  1. Кулинич М.Б. Цифрова трансформація вітчизняних підприємств в сучасних умовах. Економіка, управління та адміністрування. 2019. №3(89). С. 8-15.
  2. Чмерук Г.Г., Краліч В.Р., Бурлакова І.А. Деякі аспекти цифрової трансформації підприємства. Причорноморські економічні студії: Економіка та правління підприємствами. Випуск 34. С. 97-101.
  3. Устенко М.О., Руських А.О. Діджиталізація: основна конкурентоспроможності підприємства в реаліях цифрової економіки. Вісник економіки транспорту і промисловості № 68, 2019. С. 181-192.
  4. Жосан Г. Стан розвитку діджиталізації в Україні. Економічний аналіз. 2020. Том 30. № 1. Частина 2. С. 44-52.
  5. Швиданенко Г., Теплюк М. Діджиталізація — сучасний напрям розвитку інноваційного підприємництва. Інноваційне підприємництво: стан та перспективи розвитку: зб. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 29–30 берез. 2018 р. Електрон. текст. дані. Київ: КНЕУ, 2018. С. 170–172.
  6. Гринько П.Л. Цифрова трансформація бізнесу в умовах розвитку інноваційних процесів в Україні. БізнесІнформ. 2020. №3. С. 53-58.
  7. Дергачова Г.М., Колешня Я.О. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимог та технології. Економічний вісник НТУУ “КПІ”. С. 280-290.
  8. Шматько Н.М., Пантелєєв М.С., Кармінська-Бєлоброва М.В., Мирошник Т.О. Бренд-менеджмент в стратегічному управлінні підприємством. Вісник Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” (економічні науки). 2020. № 1. С. 110—115.

Статтю було отримано 03.01.2021