Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Реєстрація суб’єкта у сфері друкованих медіа : Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1390 від 16.11.2023. Ідентифікатор медіа: R30-02018
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Стратегія та механізми просування товарів у системі маркетингу агропродовольчих підприємств

УДК: 631.14:339.138

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-1-10

Лагодієнко Володимир Вікторович,
доктор економічних наук, професор
завідувач кафедри маркетингу, підприємництва і торгівлі,
Одеський національний технологічний університету,
ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9768-5488
Басюркіна Наталія Йосипівна,
доктор економічних наук, професор
завідувач кафедри управління бізнесом,
Одеський національний технологічний університет,
ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9342-8863
Савченко Тетяна Вікторівна,
кандидат економічних наук, доцент,
Одеський національний технологічний університет,
https://orcid.org/0000-0001-7990-1570

У статті досліджуються проблеми формування та реалізації адаптивної стратегії просування товарів харчових підприємств на ринки збуту. Сформульовано концептуальний базис стратегічного маркетингового управління харчовим підприємством. Визначено, що особливості маркетингу харчових підприємств визначаються насамперед тим, що вони використовують як сировину сільськогосподарську продукцію; переплетенням природних й економічних процесів; розбіжністю робочого періоду в сільському господарстві й періоду виробництва; сезонністю виробництва й споживання продуктів. Встановлено, що фундаментальною основою процесу управління маркетингом є стратегічне планування. Завдяки йому підтримуються всі необхідні пропорції, забезпечується узгоджена спрямованість функціонування всіх ланок господарської системи суспільства. Розроблено алгоритм формування стратегії просування товарів й забезпечення конкурентоспроможності харчового підприємства на ринку. Обґрунтовано підходи до удосконалення процесу просування товарів харчовими підприємствами на ринки збуту за допомогою таких технологій, як: прямий збут (директ-маркетинг), ефективна рекламна подача, стимулювання збуту, паблік рилейшнз. Узагальнено досвід діяльності служб маркетингу багатьох харчових підприємств з акцентом на перегляді функції всіх діючих підрозділів зі ставленням до маркетингу як до глобальної функції управління.

Ключові слова: харчова промисловість; маркетинг продовольства; стратегічне маркетингове управління; просування товару; соціально орієнтований маркетинг.

Література.

  1. Буднікевич І., Крупенна І., Черданцева І. Особливості маркетингового планування в різних маркетингових концепціях та сферах застосування. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. 2015. Вип. 39. Частина 2. С. 216-223.
  2. Железняк О.О., Кузьменко О.С. Чинники впливу на динаміку збуту товарів в умовах недосконалої конкуренції. Актуальні проблеми економіки. 2010. № 11 (112). С. 38-46.
  3. Косянчук Т.Ф. Діагностика конкурентного потенціалу підприємства. Наукові записки. Серія: Економіка. 2013. Випуск 23. С. 51-54.
  4. Писаренко В.В., Запорожченко Т.Г. Планування використання маркетингового інструментарію на ринку продовольства. Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. Серія: Економічні науки. 2013. Вип. 1 (6). С. 45-52.
  5. Єрошкін О.О. Маркетинг в АПК України в умовах глобалізації: монографія. К.: КНЕУ, 2009. 382 с.
  6. Єрьоменко В.В. Маркетинговий підхід в управлінні підприємством. Вісник економічної науки України. 2008. № 2. С. 48-52.
  7. Дайновський Ю.А., Гліненко Л.К. Типові напрями організаційно-економічних, управлінських і маркетингових трансформацій під час проєктування інноваційних змін. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2010. № 2. С. 13-21.
  8. Поліньок Г.В., Липіліна В.І. Значення маркетингу в удосконаленні діяльності молокопереробних підприємств. Продуктивність агропромислового виробництва. № 12. С. 77-86.
  9. Верескун М.В. Управління конкурентоспроможністю промислових підприємств: монографія. Маріуполь: ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», 2012. 280 с.
  10. Єраркін О.О. Проблеми сучасного маркетингу: необхідність розробки нової парадигми. Економіка і держава. 2008. №8. С. 30-33.
  11. Блакита Г.В. Систематизація об’єктів діагностування стратегічних можливостей фінансового розвитку торговельних підприємств. Вісник запорізького національного університету. 2010. № 4 (8). С. 5-9.
  12. Наумов О.Б., Воронжак П.В. Стратегічне планування маркетингової діяльності аграрного підприємства. Український журнал прикладної економіки. 2017. Том 2. Випуск 1. С. 77-84.
  13. Lagodiienko V., Lagodiienko N. Empirical analysis of the effectiveness of the free trade area between the EU and Ukraine for the agricultural market. TEM Journal. Vol. 8(3), P. 915-920. DOI: 10.18421/TEM83-32, https://dx.doi.org/10.18421/TEM83-32.
  14. Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. No. 3. P. 5220-5225.

Статтю було отримано 12.04.2023