УДК: 658.8:631.11
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-1-13
Стаття присвячена визначенню підходів до стратегічного планування маркетингової діяльності аграрних підприємств в умовах трансформації ринкового середовища. Запропоновано методику оцінки стратегії розвитку з визначенням їх місії та мети, а також типізації їх на функціональні, товарно-ринкові та ресурсно-ринкові з виділенням підвидів та їх характеристикою. На основі оцінки ефективності збутової стратегії аграрного підприємства, приведеної на прикладі конкретного підприємства, визначені конкурентні стратегії аграрних підприємств. Сформульовано найважливіші цільові орієнтири стратегічного планування, серед яких: темп росту обсягів виробництва і продажів, підвищення норми прибутку на одиницю обсягу останніх і розширення частки компанії на ринку. Запропоновано структуру стратегічного плану аграрного підприємства з виділенням наступних підрозділів: корпоративна місія; продукція; конкуренція; ринки; ресурси; діловий «портфель»; інновації. Обґрунтовано розподіл функцій підрозділів аграрних підприємств у процесі розробки та реалізації стратегічного плану.
Ключові слова: маркетингова діяльність, стратегія, конкурентоспроможність, планування, аграрне підприємство.
Література.
- Ганаба М.Д. Якість, як основний критерій виробництва конкурентоспроможної продукції. Економіка АПК. 2006. № 9. с.108-113.
- Горлачук М.А., Горлачук О.А. Оцінка маркетингу і ціноутворення на аграрному ринку. Економічний аналіз : зб. наук. праць каф. екон. аналізу. Терноп. нац. екон. ун-ту. Тернопіль, 2007. Вип. 1. С. 37-41.
- Дайновський Ю.А., Гліненко Л.К. Типові напрями організаційно-економічних, управлінських і маркетингових трансформацій під час проектування інноваційних змін. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2010. № 2. С. 13-21.
- Данько Ю.І. Гармонізація маркетингових перетворень сільськогосподарських підприємств у систему маркетингової діяльності. Збірник наукових праць Харківського національного аграрного університету. Серія «Економіка АПК і природокористування». 2009. № 13. С. 298-304.
- Єраркін О.О. Проблеми сучасного маркетингу: необхідність розробки нової парадигми. Економіка і держава. 2008. №8. С. 30-33.
- Кваша С.М., Голомша Н.Є. Конкурентоспроможність вітчизняної сільськогосподарської продукції на світовому аграрному ринку. Економіка АПК. 2006. № 5. С.99-104.
- Лагодієнко В.В., Басюркіна Н.Й., Турленко Н.В. Механізми формування та функціонування регіональних агромаркетингових систем. Бізнес-інформ. 2020. № 1. С. 89-98.
- Луцій О.П., Васюткіна Н.В. Маркетингові дослідження ринку продуктів харчування: організаційно-методологічний аспект діяльності суб’єктів господарювання: монографія. К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2006. 225 с.
- Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8, no. 3. рр.5220-5225. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.C5868.098319.
Статтю було отримано 03.04.2023