Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Реєстрація суб’єкта у сфері друкованих медіа : Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1390 від 16.11.2023. Ідентифікатор медіа: R30-02018
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Стан та проблеми в реалізації комунікаційних стратегій органів публічного управлінні

УДК: 35.078.4:316.77

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-5-11

Масляк Мирослава Ігорівна,
PhD публічного управління та адміністрування кафедри державного управління, публічного адміністрування та економічної політики,
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця,
https://orcid.org/0009-0008-8964-0632
Джаін Прадіп Кумар,
аспірант кафедри державного управління, публічного адміністрування та економічної політики,
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця,
https://orcid.org/0000-0002-5195-1311

У статті розглянуто стан та виявлено системні проблеми в реалізації комунікаційних стратегій органами публічної влади в Україні, які не дозволяють підвищити ефективність їх роботи. Проаналізовано позитивні сторони та недоліки у розробці і впровадженні комунікаційних стратегій у сфері публічного управління та адміністрування; визначені вимоги та чинники, які найбільш суттєво впливають на зміст комунікаційних процесів в публічній сфері. Доведено, що на позитивне сприйняття діяльності органів публічної влади впливає не лише інформаційне поле, сформоване українськими ЗМІ та зацікавленими сторонами, а й інформаційні повідомлення російської пропаганди, протидія яким має стати завданням структурних підрозділів органи публічної влади, відповідальних за комунікацію. Надано пропозиції щодо покращення комунікаційної діяльності у публічній сфері. Обґрунтовано, що при розробці комунікаційної стратегії органи публічної влади мають забезпечити зменшення невизначеності та ризику невдачі під час прийняття стратегічних управлінських рішень. Визначено сутність взаємодії органів публічної влади із цільовими аудиторіям, яка полягає у забезпеченні ефективної державної політики, адаптації державних реформ до можливих майбутніх змін зовнішнього середовища. Наголошено, що досягнення цих завдань неможливе без підвищення рівня довіри та іміджу органів публічної влади серед громадян; підвищення інформованості громадян про процеси, що в них відбуваються; забезпечення активної участі громадськості в процесі прийняття управлінських рішень та встановлення зворотного зв’язку; покращення співпраці з національними та міжнародними ЗМІ; посилення присутності органів публічної влади на міжнародному рівні; оптимізація внутрішніх комунікацій та обміну інформацією в органах публічної влади.

Ключові слова: інформація, комунікації у публічному управлінні, стратегічні комунікації, комунікаційні ризики, цільові аудиторії, канали комунікації.

Література.

  1. Сивак Т. Принципи стратегічних комунікацій у публічному управлінні. Public Administration: Theory and Practice. 2019. № 1. Р. 41-49.
  2. Goldman E. Strategic Communication: A Tool for Asymmetric Warfare. Small Wars Journal. 2007. URL: http://smallwarsjournal.com/blog/strategic-communication-a-toolfor-asymmetric-warfare.
  3. Концепція реформування урядових комунікацій. 2016. URL: https://mkip.gov.ua/news/1123.html; URL: https://fra.org.ua/uploads/media/file/0001/02/cd1693abcdca94f63b0043cfb03392a2e7097002.pdf.
  4. Mintzberg G. Strategic safari: a tour of the bowels of strategic management. New York: Free Press. 1998. URL: https://www.management.com.ua/strategy/str341.html.
  5. Комунікаційна стратегія Верховної Ради України на 2017-2021 роки. 2017. URL: https://iportal.rada.gov.ua/uploads/documents/44841.pdf.
  6. Комунікаційна стратегія Міністерства освіти і науки України на 2017-2020 роки. 2017. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/komunikaczijnastrategiya-mon-2017-2020.pdf.
  7. Комунікаційна стратегія Міністерства освіти і науки України на 2023–2030 роки. 2023. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/12/22/Komstratehiya-2023- 2030.pdf.
  8. Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки. 2018. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/250383204.
  9. Стратегія комунікації у сфері європейської інтеграції на період до 2026 року. 2022. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-skhvalennia-stratehii-komunikatsii-z-pytanievropeiskoi-intehratsii-ukrainy-na-period-do-2026-t91222.
  10. Про затвердження Концепції стратегічних комунікацій Міністерства оборони України та Збройних сил України. Наказ Міністерства оборони України № 612 від 22.11.2017р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0612322-17#Text.
  11. Довіра до парламенту: що її “вбиває” і як відновити втрачене. Лабораторія законодавчих ініціатив. URL: https://parlament.org.ua/2021/04/22/dovira-do-parlamentushho-yiyi-vbivaye-i-yak-vidnoviti-vtrachene/.
  12. Аналітичний портал: Слово і діло. URL: https://www.slovoidilo.ua/2023/01/13/novyna/suspilstvo/ukrayinczi-najbilshe-doviryayut-zsu-taprezydentu-opytuvannya.
  13. Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/stavlennya-donovacij-nush-profilizaciyu-starshoyi-shkoli-pozitivno-ocinyuyut-71-ukrayinciv-pidtrimka-12-richnoyi-shkilnoyi-osviti-zrostaye-opituvannya.
  14. Україна на шляху до ЄС: оцінки, думки і сподівання громадян. URL: https://razumkov.org.ua/statti/ukraina-na-shliakhu-do-yes-otsinky-dumkyi-spodivannia-hromadian.
  15. Євроінтеграційні прагнення українців: від амбівалентності до увиразнення. Фонд Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва. URL: https://dif.org.ua/article/evrointegratsiyni-pragnennya-ukraintsiv-vid-ambivalentnosti-douviraznennya.

Статтю було отримано 03.12.2023