УДК: 336
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-1-15
Вступ. Гастрономічний туризм швидкими темпами розвивається в усьому світі, зароджуються нові напрями, стають популярними турпоїздки для гурманів – популярність вивчення кулінарної культури впливає на цей вид туризму і сприяє його просуванню. Передумови до розвитку гастрономічного туризму мають всі країни (в тому числі й Україна) і це відмінна особливість даного виду туризму. Гастрономічний туризм виступає в ролі, що становить елемент всіх турів. Але головною відмінною рисою від інших видів туризму є те, що знайомство з національною кухнею виступає головним мотивом, метою та елементом гастрономічної подорожі. Гастрономічна ідентичність дестинації залежить від економічних і кліматичних умов регіону, екологізації сільського господарства, релігійної приналежності етнічної групи.
Методологія. Теоретичну і методологічну основу дослідження становить системний підхід до вивчення гастрономічної ідентичності як інструменту просування туристичної дестинації. У роботі застосовано onlinе -анкетування для вивчення переваг респондентами видів турів в Одеській області. Також були використані наукові праці вчених і фахівців в області гастрономічної ідентичності на ринку туристичних послуг. Інформаційну базу дослідження склали матеріали аналізу літератури та результати проведених аналітичних досліджень. Наукова новизна висновків і результатів дослідження полягає в практичному підході до просування туристичних дестинацій через гастрономічну ідентичність.
Результати. В результаті дослідження встановлено, що гастрономічний туризм в Одеській області необхідно розвивати на основі наступних складових: гастрономічних турів, маршрутів, екскурсій; підприємств громадського харчування, що пропонують страви національних кухонь; кулінарних майстер-класів; гастрономічних фестивалів, ярмарків, виставок продуктів харчування.
Висновки. Результати дослідження представляють інтерес для туристичних фірм, підприємств громадського харчування, підприємств виробників продуктів харчування. Передбачається продовжити дослідження ефективності гастрономічної ідентичності як інструменту просування туристичної дестинації.
Ключові слова: гастрономічна ідентичність, туристичні дестинації, громадське харчування, просування гастрономічної дестинації.
Література.
- Leiper N. The framework of tourism. Annals of Tourism Research. 1979.
- Leiper N. Tourist attraction systems. Annals of Tourism Research. 1990.
- Althof W. Incoming-tourismus. 2014.
- Medlik S. Dictionary of travel, tourism and hospitality. 2012.
- Kivela J. J., Crotts J. C. Understanding travelers’ experiences of gastronomy through etymology and narration. Journal of Hospitality and Tourism Research. 2009.
- Richards G., Wilson J. Tourism, creativity and development. 2007. 323 p.
- Hall C. M., Sharples L., Mitchell R. et al. Food tourism around the world. 2003. 373 p.
- Getz D. Event studies: theory, research and policy for planned events 2007. 476 p.
- Morgan, M., Lugosi, P. & Brent Ritchie J. R. The tourism and leisure experience: consumer and manageral perspectives. Aspects of tourism. 2010. Vol. 38, No. 3. P. 1205–1206.
- Scarpato R. Chapter 8: sustainable gastronomy as a tourist product. Tourism & Gastronomy. 2002. P. 132–152.
Статтю було отримано 20.12.2020