УДК: 338.3
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-1-8
Стан сучасного ринку характеризується сильною конкуренцією. Загрози змушують промислові підприємства постійно застосовувати систему покращення якості та шукати шляхи вигідного маркетингу.
Постійний моніторинг кон’юнктури ринку та очікування змін попиту та пропозиції сприяють підтримці та розвитку промислової діяльності. Одним з вирішальних факторів успіху підприємства є комерціалізація – це діяльність людини чи організації, компанії, яка спрямована на отримання прибутку в будь-якому відношенні. На національному рівні вони також є першими кроками в приватизації публічних компаній, збільшення кількості комерційних компаній та перехід від діяльності публічної політики до бізнесу. У науковому значенні комерціалізація відповідає за отримання товарів чи послуг від процесу технологій та досліджень, щоб ці товари чи послуги могли бути продані з максимальним комерційним впливом. Комерціалізація передбачає використання працівників для найбільшої вигоди підприємців.
Метою статті є обґрунтування теоретико-методичних основ та розробка практичних аспектів щодо вдосконалення процесу комерціалізації портфелю послуг промислових підприємств.
Ключові слова: маркетингова діяльність, промислові підприємства, комерціалізація, бізнес.
Література.
- Антонюк Л.Л., Поручник А.М., Савчук В.С. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізації. К. : КНЕУ, 2003. 394 с.
- Денисюк В.П. Розвиток інноваційних територіальних структур як важливої складової української інноваційної системи. Український часопис – ХХІ. 2003. № 7-8. С. 43-47.
- Сігель Р.А. Прискорення комерціалізації технології: комерціалізація шляхом співпраці. Промислове управління та системи передачі даних. 1995. Вип. 95. № 1. Р. 18-26.
- Прохоров А.Н. Зарубежный опыт построения процесса коммерциализации интеллектуальной собственности. Вестник Тюменского гос. ун-та. 2011. № 11. С. 66–70.
- Зубко О.В. Теоретичні аспекти комерціалізації інновацій в умовах глобалізації. Будівельна наука в системі забезпечення ефективної роботи будівельної галузі України. К.: 2010. С. 2-10.
- Калиниченко М.П. Маркетинг комерціалізації результатів інноваційної діяльності в промисловості. Маркетинг менеджмент інновацій. Суми : Університетська книга, 2012. № 4. С. 43-50.
- Косенко О.П. Комерціалізація інтелектуально-інноваційних технологій: монографія. Харків: “Смугаста типографія”, 2015. 512 с.
- Меленчук Ю. Т. Теоретико-методичні підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємств. Технологический аудит и резервы производства. 2015. № 1(6). С. 18-21.
- Дерев’янченко Т. Є. Маркетинговий аудит: навч. метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни. К.: КНЕУ, 2007. 222 с.
- Рибачук Н. В., Журко Т. О., Сіденко Ю. В. Аналіз кількісних та якісних методів оцінки ефективності маркетингової діяльності. Агросвіт. 2016. № 6. С. 32-37.
- Костюк О. С., Тижай Н. В., Фаєк Н. В. Оцінювання ефективності функціонування маркетингу на підприємстві. Видавництво Львівської політехніки. 2010. С. 79-84.
- Лагодієнко В.В., Машканцева С.О., Долинська О.О., Богданов О.О. Розвиток регіональної системи маркетингу в сфері транспортних послуг. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2020. № 1. С. 76-80.
- Лепейко Т.І. Використання маркетингових стратегій щодо залучення інвестицій диверсифікованими підприємствами України. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2020. № 1. С. 71-76.
- Гіржева О. М. Маркетингова діяльність аграрних товаровиробників в контексті розвитку збутових систем їх продукції. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2020. № 3. С. 24-30.
- Вовчок С. В. Маркетингові інструменти забезпечення конкурентного розвитку підприємств молокопереробної галузі. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2020. № 4. С. 42-47.
- Коренюк, П. І., Попова О. М., Коренюк З. П. Особливості маркетингової діяльності в сучасних умовах пандемії. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 4. С. 43–50.
- Бабко, Н. М., Науменко І. В., Співак С. І. Особливості маркетингових комунікацій в інформаційних мережах. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 1. С. 297–303.
Статтю було отримано 15.12.2020