УДК: 339.14:658.8:005
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2020-2-12
Вступ. Резерви підвищення цінової конкурентоспроможності обмежуються виробничо-технологічними можливостями та ситуацією на ресурсних сегментах аграрного ринку. Це зумовлює другорядність питання підвищення економічної ефективності діяльності аграрних підприємств за рахунок збільшення обсягів виробництва у порівнянні з підвищенням ефективності збутової діяльності. Виникає необхідність пошуку додаткових шляхів інституційного забезпечення можливостей провадження ефективної збутової діяльності.
Метою статті є розробка шляхів удосконалення збутової діяльності аграрних підприємств на основі розвитку організаційних компонент управління нею.
Результати. Стан розвитку ринку консалтингових послуг в Україні наразі можна охарактеризувати як початковий етап становлення, тим більше, якщо це стосується надання послуг суб’єктам аграрної сфери. З’ясовано, що існуючі суб’єкти ринку консалтингових послуг здебільшого спеціалізуються на постреструктуризаційній підтримці суб’єктів господарювання, виконанні маркетингових досліджень, організації та вдосконаленні маркетингового менеджменту підприємств, розробці стратегій соціально-економічного розвитку, провадженні комунікаційних заходів тощо. Обґрунтовано доцільність формування агроконсалтингових служб на регіональному рівні як відповіді на виклики конкурентної ситуації на цільових ринках. Доведено, що використанням послуг такої служби аграрні підприємства найповніше зможуть реалізовувати свій виробничо-комерційний потенціал та отримувати еквівалентні завданням виробництва продукції та стабілізації розвитку результати своєї діяльності.
Висновки. Прогнозується, що створення регіональних агроконсалтингових служб з широким обсягом функціонального навантаження та комерційних повноважень в декількох регіонах рано чи пізно призведе до появи господарських зв’язків між ними на засадах співробітництва. Останнє сприятиме гармонізації економічних інтересів учасників ринку аграрної продукції та створюватиме умови для розширеного відтворення їх капіталу.
Ключові слова: збут продукції, маркетингово-збутова діяльність, аграрні підприємства, консалтингова служба, комерційна діяльність.
Література.
- Андрійчук В.Г. Ефективність діяльності аграрних підприємств: теорія, методика, аналіз : монографія. К., 2006. 292 с.
- Балабанова Л.В., Митрохіна Ю. П. Стратегічне маркетингове управління збутом підприємства : монографія. Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. Донецьк, 2009. 245 с.
- Балабанова Л.В., Митрохіна Ю. П. Управління збутовою політикою : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2011. 240 с.
- КотлерФ. Основы маркетинга. Краткий курс. : пер. с англ. М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. 656 с.
- Красноруцький О.О. Управління збутом продукції аграрних підприємств: теорія, методологія, практика: автореф. дис. … д-ра екон. наук : 08.00.04. Херсон, 2013. 36 с.
- Ланкастер Д., Джоббер Д. Организация сбыта; пер. с англ. Мн., 2003. 384 с.
- Митрохіна Ю.П. Стратегічний підхід до управління збутом підприємств в умовах маркетингової орієнтації. Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. Вип. 21, Т. 2. С. 71-79.
- Онегіна В.М. Державне регулювання цін і доходів аграрних товаровиробників : монографія. К. : ННЦ ІАЕ, 2007. 590 с.
Статтю було отримано 10.04.2020