УДК: 338.43:316
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-1-9
У статті розглянуто існуючі методи оцінювання ефективності маркетингової діяльності, та запропоновано їх класифікацію, відповідно до якої виділено такі групи методів як: кількісні, якісні, інформаційні та соціологічні. Узагальнено підходи до виокремлення об’єктів оцінювання в ході аналізу ефективності маркетингової діяльності, запропоновано групування цих об’єктів, зокрема: оцінювання комплексу маркетингу; оцінювання функцій маркетингу; оцінювання роботи маркетологів і зовнішніх функцій; оцінювання бренду. Запропоновано та обґрунтовано методичний підхід до оцінювання рівня ефективності здійснення маркетингової діяльності підприємств у нестабільних ринкових умовах, який дозволяє всебічно оцінити результативність саме маркетингової діяльності. Розглянуті показники ефективності виходів маркетингової діяльності відображають продуктивне бачення ефективності; застосування кількісних та якісних методів оцінювання забезпечує тріангуляцію даних і методичних підходів до оцінювання.
Ключові слова: маркетинг, ефективність маркетингової діяльності, методи оцінювання, об’єкти оцінювання.
Література.
- Ефимова М.Р. Статистические методы в управлении производством. М.: Финансы и статистика, 1998. 151 с.
- Райзберг Б.А., Лозовский Л. Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь. 3-е изд. перераб и доп. М.: ИНФРА-М, 2002. 480 с.
- Хачатуров Т. Эффективность социалистического общественного производства. Вопросы экономики. 1980. №7. С. 3-16.
- Лобай Р.Р. Теоретичні підходи до визначення ефективності економічної діяльності. Ефективність державного управління. 2013. Випуск 36. С. 353-361.
- Андрійчук В. Г. Економіка аграрних підприємств: підручник. 2-ге вид., доп. і перероб. К.: КНЕУ, 2002. 399 с.
- Жнякін Б. О., Краснова В. В. Економіка підприємства: навч. посіб. Донецьк: Альфа-прес, 2005. 160 с.
- Меленчук Ю. Т. Теоретико-методичні підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємств. Технологический аудит и резервы производства. 2015. № 1(6). С. 18-21.
- Дерев’янченко Т. Є. Маркетинговий аудит: навч. метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни. К.: КНЕУ, 2007. 222 с.
- Рибачук Н. В., Журко Т. О., Сіденко Ю. В. Аналіз кількісних та якісних методів оцінки ефективності маркетингової діяльності. Агросвіт. 2016. № 6. С. 32-37.
- Лукан О. Аналіз ефективності маркетингової діяльності підприємства. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2014. № 5. С. 42-51.
- Моисеева Н. К. Управление маркетингом: теория, практика, информационные технологии : учеб. пособие. М. : Финансы и статистика, 2002. 304 с.
- Хвостиков А.І. Розвиток міжнародних торгівельно-економічних відносин аграрного сектору: дис. … доктора філософії: 292 (056) Міжнародні економічні відносини. ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Харків. 2021. 300 с.
Статтю було отримано 20.12.2020