Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Свідоцтво про державну реєстрацію Міністерства юстиції України серія КВ № 25436-1537ПР від 13.01.2023 р.
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Маркетинговий аналіз функціонування ринку плодоовочевої консервної продукції

УДК: 338.439.5:633.18

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-3-7

Наумов Олександр Борисович,
доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності підприємств,
Національний авіаційний університет,
https://orcid.org/0000-0003-4808-0241

Статтю присвячено дослідженню стану та перспектив розвитку ринку плодоовочевої консервної продукції. Проаналізовано частку споживання плодоовочевої консервної продукції приготованої вдома, оптовий товарообіг овочів консервованих, річний показник споживання овочевої консервації на душу населення в Україні. Встановлено, що оцінки внутрішнього споживання варіюються в значних межах через великий обсяг контрабандного ввезення продукції. Визначено основні передумови формування підприємницької інфраструктури плодоовочевого ринку. Обґрунтовано, що для покращення конкурентоспроможності овочеконсервних виробництв необхідно здійснити наступні дії: здійснювати модифікацію продукції; підвищувати технічні характеристики продукції; вдосконалювати дизайн продукції; здійснювати виробництво рідкісних, унікальних продуктів; модернізовувати технологію виробництва продукції; оновлювати асортимент продукції; здійснювати постійне вивчення продукту; налагодження гарантованої мережі збуту; підвищити якість продукції; встановлювати ціни на продукцію нижчі в порівнянні з конкурентними. Визначено характеристики зазначених дій покращення конкурентоспроможності. Окреслено шляхи наскрізного управління виробництвом та збутом плодово-овочевого альянсу.

Ключові слова: маркетинг, збут, ринок плодово-овочевої консервної продукції, аналітична оцінка, конкуренція.

Література.

  1. Безугла Л.С. Маркетинговий аналіз плодоовочевого ринку в контексті виробництва біологічно цінних харчових продуктів. Економічний простір. 2020. Випуск 154. С. 31-35.
  2. Гончарук І.В., Шевчук Г.В. Маркетинг як фактор конкурентоспроможності підприємств плодоовочевої галузі. Агросвіт. 2020. № 5. С. 50-55.
  3. Горлачук М.А., Горлачук О.А. Оцінка маркетингу і ціноутворення на аграрному ринку. Економічний аналіз. Збірник наукових праць кафедри економічного аналізу Тернопільського національного економічного університету. 2007. Випуск 1 (17). С. 37-41.
  4. Дайновський Ю.А., Гліненко Л.К. Типові напрями організаційно-економічних, управлінських і маркетингових трансформацій під час проектування інноваційних змін. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2010. № 2. С. 13-21.
  5. Данько Ю.І. Гармонізація маркетингових перетворень сільськогосподарських підприємств у систему маркетингової діяльності. Збірник наукових праць Харківського національного аграрного університету. Серія «Економіка АПК і природокористування». 2009. № 13. С. 298-304.
  6. Єраркін О.О. Проблеми сучасного маркетингу: необхідність розробки нової парадигми. Економіка і держава. 2008. №8. С. 30-33.
  7. Яцишина Л.К. Дослідження ринку овочів і фруктів в Україні. Економіка та держава. 2019. № 2. С. 105-109.
  8. Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. No. 3. рр.5220-5225. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.C5868.098319.

Статтю було отримано 18.05.2023