Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Свідоцтво про державну реєстрацію Міністерства юстиції України серія КВ № 25436-1537ПР від 13.01.2023 р.
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Концептуальні засади формування туристської привабливості еногастрономічних дестинацій

УДК: 338.48

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-4-13

Шепелева Ольга Валеріївна,
аспірант кафедри туристичного бізнесу та рекреації
Одеський національний технологічний університет,
https://orcid.org/0000-0003-4128-2094

У статті досліджуються питання щодо значення туризму для сталого розвитку суспільства, визначено сутність дестинації. Зазначено, що туристська дестинація є ключовим елементом туризму, куди туристи здійснюють свої поїздки і проводять певний час. Визначені критерії при формуванні туристської дестинації. Обґрунтовано сутність гастрономічного туризму. Зазначено, що в Україні є вагомі умови для формування еногастрономічного туризму, а в окремих регіонах даний вид туризму є найбільш трендовим. Обґрунтовано сутність еногастрономічної дестинації як визначеної території з наявними привабливими еногастрономічними та природними, історико-культурними, туристично-рекреаційними ресурсами, необхідною інфраструктурою, доведених до споживачів у вигляді готового туристичного продукту. Зазначено, що еногастрономічні дестинації формують інноваційний туристичний продукт, сприяють комплексному розвитку територій, підтримці виробників продукції, збереженню історико-культурної спадщини, інтегрованого розвитку агровиробничої сфери і туризму та призводять до диверсифікації виробничої діяльності сільських територій. Визначені сучасні засади формування привабливості туристської дестинації та показники для їх оцінки. Обґрунтовано сутність туристської привабливості еногастрономічної дестинації та зазначено, що привабливість дестинації визначає мотивацію подорожі і формує туристичні потреби; визначені чинники, які впливають на туристську привабливість еногастрономічної дестинації. Оцінка туристської привабливості може бути орієнтиром для розробки стратегічних планів розвитку еногастрономічного туризму в дестинації та оцінки його привабливості. Наявність оцінки туристської привабливості дестинації є основою для залучення інвестицій при реалізації туристичних проєктів.

Ключові слова: привабливість, дестинація, еногастрономічна дестинація, гастрономічний туризм.

Список літератури.

  1. Давиденко І.В., Михайлюк О.Л. Концептуальні підходи до організації та діяльності туристичних кластерів. Київ: ФОП Гуляєва В.М., 2020. 497 с.
  2. Кузик С.П. Географія туризму. Київ: Знання, 2011. 271 с.
  3. Мельник О.В. Інтегральний показник туристичної привабливості території: поняття та теоретичні аспекти. Регіональна економіка. 2004. № 4. C. 197-204.
  4. Музиченко-Козловська О.В. Економічне оцінювання та регулювання туристичної привабливості території: автореф. дис. …канд. екон. наук. Львів, 2007. 23 с.
  5. Омуш М.О. Стратегія диверсифікованого розвитку туристського комплексу в регіональній економіці (на прикладі Йорданії): автореф. дис.канд. екон. наук. Харків, 2003. 19 с.
  6. Boyne S., Hall D. Place promotion through food and tourism: Rural branding and the role of websites. Place Branding. 2004. № 1. P. 80-92.
  7. Leiper N. Tourism management. Sydney: Pearson Education, 2004. 455 p.
  8. Medlik S. Dictionary of travel, tourism and hospitality. Oxford: Butterworth-Heinwmann, 1993. 288 p.

Статтю було отримано 03.12.2023