УДК: 334.784
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-5-1
У статті досліджено зарубіжний досвід мотиваційного впливу на організаційну культуру підприємства. Проаналізовано основні мотиваційні фактори та їхнього впливу на ефективність організаційної культури. Встановлено, що формування організаційної культури підприємництва залежить від таких чинників як: універсальні цінності: вони впливають на економічну діяльність загалом та на культуру підприємництва; культурні моделі економічних поглядів та поведінки: вони формуються на підставі норм та моделей взаємодії суб’єктів підприємницької діяльності; ціннісно-мотиваційне ставлення до роботи, багатства, накопичення: ці аспекти також впливають на культуру підприємництва. Наголошено на тому, що зарубіжні компанії використовують різноманітні програми мотивації, такі як системи преміювання за результатами, підтримка робочого середовища, навчальні програми та баланс між роботою та особистим життям. Вони акцентують на визнанні та заохоченні ініціативності й творчості працівників.
Ключові слова: мотиваційний вплив, зарубіжний досвід, організаційна культура підприємства, менеджмент, персонал, безробіття.
Література.
- Глобальні корпорації планують значні обсяги інвестицій в сектор чистих технологій–дослідження «Ернст енд Янг». URL: https://www.epravda.com.ua/rus/press/2009/11/12/215587/.
- «Доставляючи щастя»: принципи корпоративної культури Zappos. URL: https://hurma.work/blog/dostavlyayuchi-shhastya-princzipi-korporativnoi-kulturi-zappos/.
- Жук В.П. Формування корпоративної культури в Україні. Науковий вісник Академії муніципального управління: Серія «Управління». 2015. Випуск 3-4. С. 56-62.
- Лобза А.В., Карпук Д. Організаційна культура як елемент успіху компанії: збірник матеріалів І міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 25 лют.- 1 бер. 2013 р. Дніпропетровськ-Жешув. 2013. С. 136-141.
- Обійти окуліста. Як Warby Parker навчилися продавати онлайн окуляри на $400 млн. URL: https://forbes.ua/company/na-shlyakhu-zrostannya-warby-parker-stoit-znayoma-pereshkoda-oglyad-okulista-30092021-2502.
- Вернера І.Є. Статистичний щорічник України за 2022 рік. Державна служба статистики України, 2023. Київ, 373 с.
- Химич І.Г. Формування корпоративної культури підприємства в сучасних економічних умовах. Сучасні соціально-економічні проблеми теорії та практики розвитку економічних систем. 2015. № 31. С. 105-116.
- Шубін О.О., Гладкий М.О. Організаційна культура як соціально-економічний феномен у контексті сучасної парадигми управління. Проблеми економіки. 2013. No 3. С. 239-246.
- Eldridge J., Crombie A. A sociology of organization. London: Allen&Unwin, 1974. 218 p.
- Gold K. Managing for Success: A comparison of the private and public sectors. Public Administration Review. 1982. Vol. 42. No. 6. Р. 568-575.
- Morgan G. Images of Organization. Beverly Hills, CA.: Sage, 1986. 423 p.
- Terrence E. Deal, Allan A. Kennedy. Corporate Cultures: The Rites and Rituals of Corporate Life. Addison-Wesley Publishing Company, 1982. 232 р.
- Thomas J. Peters, Robert H. Waterman Jr. In Search of Excellence. Paperback. 2006. № 7. Р. 105-116.
Статтю було отримано 03.12.2023