Актуальні проблеми інноваційної економіки та права

Журналу «Актуальні проблеми інноваційної економіки та права» включений до категорії Б за спеціальностями: в галузі знань «Управління та адміністрування»: 073, 076 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035) та 071, 072, 075 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543); в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки» 051 (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1035); в галузі знань «Право» – 081 та «Публічне управління та адміністрування» – 281 (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2023 № 1543).
Свідоцтво про державну реєстрацію Міністерства юстиції України серія КВ № 25436-1537ПР від 13.01.2023 р.
Журнал індексується в Міжнародній наукометричній базі Index Copernicus International

Дослідження кон’юнктури товарних ринків сільськогосподарської продукції в системі управління спеціалізацією аграрних підприємств

УДК: 338.12

DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-3-4

Калініченко Віталій,
аспірант
Сумського національного аграрного університету,
https://orcid.org/0009-0005-0758-5392

У статті проведено обґрунтування місця дослідження кон’юнктури товарних ринків сільськогосподарської продукції в системі управління спеціалізацією аграрних підприємств. Узагальнено класифікацію товарних ринків. Наведена класифікація товарних ринків дозволяє поглибити характер подальшого дослідження конкретного товарного ринку, виходячи зі специфічних особливостей самого товару, характеру його виробництва й кінцевого використання, організаційної структури збуту й територіальної приналежності підприємства й досліджуваного ринку. Систематизовано інформаційне забезпечення кон’юнктури товарних ринків в управлінні спеціалізацією аграрних підприємств. Узагальнено фактори впливу на формування кон’юнктури товарних ринків. Встановлено, що основними факторами, що визначають характер протікання процесу розподілу продукції на товарному ринку, є: призначення об’єктів ринкової активності; споживацькі та маркетингові характеристики продукції; обсяг, склад та структура цільової споживацької аудиторії; періодичність виникнення повторного попиту; структура товарного ринку та рівень розвитку його інфраструктурних компонентів.

Ключові слова: товарний ринок, кон’юнктура, спеціалізація, інформаційне забезпечення, фактори впливу, аграрні підприємства.

Література.

  1. Данько Ю.І. Формування конкурентної галузевої структури підприємства з врахуванням кон’юнктури на ринку агропродовольчої продукції Mechanism of Economic Regulation. 2016. № 2. с. 51-59.
  2. Довганюк О.І. Організаційно-економічний механізм оптимізації галузевої структури виробництва у сільськогосподарських підприємствах. Інноваційна економіка. 2007. № 5. с 19-22.
  3. Косенков С.І. Харковий Ю.І. Маркетингові дослідження: навч. посіб. Київ. Скарби, 2004. 94 с
  4. Костюченко Т.І. Оптимізація виробничо-галузевої структури сільськогосподарського підприємства із застосуванням економіко-математичної моделі. Економіка АПК. 2002. № 8. с. 76-81.
  5. Красноруцький О.О. Ресурсні та ринкові аспекти забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських товаровиробників. Вісник ХНАУ. Сер. «Економіка АПК і природокористування». Вип. 7. с. 134-142.
  6. Schumpeter Joseph A. The Theory of Economic Development. An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle. Harvard Economic Studies. 1934, 255 р.
  7. Щербак В.В. Методологія дослідження кон’юнктури товарного ринку. Приазовський економічний вісник. 2017. Вип. 2. с. 30-35.
  8. Kviatko T.M., Rudenko S.V., Mykolenko I.G. Strategic management conceptual principles of agricultural enterprises competitive behavior. Actual problems of innovative economy. 2018. Vol. 2. рр. 48-53.

Статтю було отримано 03.06.2023