УДК: 338.12
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2023-3-4
У статті проведено обґрунтування місця дослідження кон’юнктури товарних ринків сільськогосподарської продукції в системі управління спеціалізацією аграрних підприємств. Узагальнено класифікацію товарних ринків. Наведена класифікація товарних ринків дозволяє поглибити характер подальшого дослідження конкретного товарного ринку, виходячи зі специфічних особливостей самого товару, характеру його виробництва й кінцевого використання, організаційної структури збуту й територіальної приналежності підприємства й досліджуваного ринку. Систематизовано інформаційне забезпечення кон’юнктури товарних ринків в управлінні спеціалізацією аграрних підприємств. Узагальнено фактори впливу на формування кон’юнктури товарних ринків. Встановлено, що основними факторами, що визначають характер протікання процесу розподілу продукції на товарному ринку, є: призначення об’єктів ринкової активності; споживацькі та маркетингові характеристики продукції; обсяг, склад та структура цільової споживацької аудиторії; періодичність виникнення повторного попиту; структура товарного ринку та рівень розвитку його інфраструктурних компонентів.
Ключові слова: товарний ринок, кон’юнктура, спеціалізація, інформаційне забезпечення, фактори впливу, аграрні підприємства.
Література.
- Данько Ю.І. Формування конкурентної галузевої структури підприємства з врахуванням кон’юнктури на ринку агропродовольчої продукції Mechanism of Economic Regulation. 2016. № 2. с. 51-59.
- Довганюк О.І. Організаційно-економічний механізм оптимізації галузевої структури виробництва у сільськогосподарських підприємствах. Інноваційна економіка. 2007. № 5. с 19-22.
- Косенков С.І. Харковий Ю.І. Маркетингові дослідження: навч. посіб. Київ. Скарби, 2004. 94 с
- Костюченко Т.І. Оптимізація виробничо-галузевої структури сільськогосподарського підприємства із застосуванням економіко-математичної моделі. Економіка АПК. 2002. № 8. с. 76-81.
- Красноруцький О.О. Ресурсні та ринкові аспекти забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських товаровиробників. Вісник ХНАУ. Сер. «Економіка АПК і природокористування». Вип. 7. с. 134-142.
- Schumpeter Joseph A. The Theory of Economic Development. An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle. Harvard Economic Studies. 1934, 255 р.
- Щербак В.В. Методологія дослідження кон’юнктури товарного ринку. Приазовський економічний вісник. 2017. Вип. 2. с. 30-35.
- Kviatko T.M., Rudenko S.V., Mykolenko I.G. Strategic management conceptual principles of agricultural enterprises competitive behavior. Actual problems of innovative economy. 2018. Vol. 2. рр. 48-53.
Статтю було отримано 03.06.2023