УДК: 330.341.1
DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-4-5
Організаційноекономічний механізм управління процесом впровадження інновацій є складовою загальної системи управління підприємством. Він ґрунтується на дотриманні певних принципів і закономірностей та за допомогою важелів та інструментів забезпечує реалізацію планів і задач інноваційного процесу. Будь-яке підприємство характеризують два протилежних екстремальних стани. Перший стан відповідає можливості ефективного впровадження інновацій, а другий – не відповідає цій можливості. Обидва стани залежать від оточуючого інституційного середовища та від багатьох внутрішніх факторів. Теоретичне дослідження цих властивостей можливо на основі подання керуючої системи у вигляді ланцюга Маркова. Обґрунтовано, що першочергове значення в теоретичному плані має вивчення впливу різного роду обмежень на ефективність управління та визначення ймовірностей переходу розглянутого виробництва в умови, які є критичними з точки зору ефективного функціонування його системи управління. Встановлено, що їх вплив на результати виконання комплексу робіт з технологічної санації виробництва, що знаходяться в тій чи іншій стадії виробничого процесу, може приводити в кінцевому підсумку до різних наслідків, попередня оцінка яких має велике значення для будь-яких спроб і варіантів практичного рішення проблеми, що розглядається. Запропоновано графічне вираження дискретного переміщення комплексу робіт з технологічної санації вздовж часової осі в процесі виробництва. Розроблено механізм визначення можливих станів виробництва в момент контролю та запропоновано алгоритм оцінки остаточних результатів ймовірностей переходу виробництва при кожному кроці контролю в одне з визначених станів.
Ключові слова: оцінка, технологічний аудит, технологічні санації, інноваційні перетворення, управління виробництвом, ймовірність, ефективність.
Література.
- Тихонов В.И., Миронов М.А. Марковские процессы. Москва: Сов.радио, 1977. 486 с.
- Єшби У.Р. Введение в кибернетику. Москва: Прогресс, 298 с.
- Карлофф Б. Деловая стратегия. М.:Экономика, 1991. 239 с.
- Шумпетер Й. Теория экономического развития / пер. с англ. Москва: Прогресс, 1992. 456 с.
- Hammer M., Champy J. Reengineering the Corporation: Manifesto for Business Revolution. London: HarperCollins, 2009. 272 p.
- Hess T., Breeht L. State of the Art des Business Redesign: Darstellung und Vergleich Bestehender Methoden. Wiesbaden: Dr.Th. Gabler Verlag, 1995. P.57-69.
- Мехович С.А. Формирование региональных межотраслевых связей на основе концепции технологического реинжиниринга монография. Х.: «Щедра садиба плюс». 352 с.
- Hirooka M. Innovation Dynamism and Economic Growth. A Nonlinear Perspective. Chelten-ham, UK-Northampton, MA: Edward Elgar, 2006. 448 p.
Статтю було отримано 20.03.2021