УДК 631.11.009.12:330.131.5
Анотація
В сучасних умовах господарювання виникає нова стратегічна концепція управління підприємством, яка спирається на позиціонування місця підприємства серед конкурентів станом на теперішній час та окреслення місця, яке підприємство хоче займати в майбутньому. Конкурентна позиція сільськогосподарського підприємства – це місце, яке воно займає у кожному секторі, в якому працює відповідно до результатів своєї діяльності та завдяки перевагам й недоліками порівняно з конкурентами.
В статті досліджено конкурентні позиції сільськогосподарських підприємств Жовківського району Львівської області в розрізі основних товарних сегментів їх діяльності (в рослинництві це зернові культури, овочі та ягоди, а у тваринництві – м’ясо свиней). Запропоновано стратегічні альтернативи покращення конкурентних позицій сільськогосподарських підприємств району.
Ключові слова: конкурентні позиції, конкурентне середовище, конкуренті переваги, сільськогосподарські підприємства, стратегічна група конкурентів, конкурентна стратегія.
Література
- Азоев Г. Л. Конкуренция : анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 c.
- Портер М. Е. Конкурентная стратегия : методика анализа отраслей и конкурентов / М. Е. Портер; пер с анлгл. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 454 с.
- Реалізація продукції сільськогосподарськими підприємствами Львівської області у 2015 році: статистичний бюлетень / Головне управління статистики у Львівській області. – Львів, 2016. – 26 с.
- Рейтинг найпотужніших виробників свинини України станом на 1 листопада 2014 року [Електронний ресурс] // Асоціація свинарів України. – Режим доступу : http://www.pigua.info/uk/top/12/
- У 4-х районах Львівщини розпочинають створення малих фермерських господарства з овочівництва та ягідництва [Електронний ресурс] // Daily Lviv.com. Щоденний Львів : Новини. – Режим доступу : http://dailylviv.com/news
- Яців І. Б. Конкурентоспроможність сільськогосподарських підприємств : [монографія] / І.Б. Яців. – Львів : Український бестселер, 2013. – 427 с.
- Gierszewska G. Analiza strategiczna przedsiebiorstwa / G. Gierszewska, M. Romanowska. – Warszawa, 1998. – 311 st.
Статтю було отримано 23.03.2017